Saturday, May 7, 2016

Resepi Terung Omelet Sedap (SbS)

Ads By Google

Resepi Terung Omelet Sedap | Assalamualaikum .. Saya nak share satu menu dari kampung saya di Filipina.. Kita orang panggil tortang talong.. Hihihi .. Boeh sebut x? maksudnye terung omelet.. Simple tapi sedap.

Cara buat ada pada setiap gambar.

Macam biasa, resepi disediakan di bawah Step by Step (SbS)...

Sumber : Hazelyn Navarro



Bahan:

✔️ 4 biji terung 

✔️ 4 biji telor

✔️ Garam dan perasa kalau nak

Guna garfu, cucuk cucuk terung untuk elak terong meletop masak bakar nanti..



Bakar-bakar sampai betul-betul masak. Hangit? tak eh.. kulit luar ja...



Haa.. Macam ni.. bukan hangus ni, jangan risau tau..



Basahkan tangan anda dengan air paip, lepas tu korang sapukan terus pada batang terong tu.. 

Faham camne? kalau tak faham kikis je lah camna pun, asal hilang semua..huhu



Lepas tu, ambil garfu, lenyek-lenyek macam dalam gambar



Haa.. akan jadi camni la.. jangan lenyek selenyek lenyeknya tau... biar dia masih macam terung tapi versi leper..huhu



Pecahkan 4 biji telur tadi, boleh letak garam sikit, ikut lah. kacau-kacau...

Dalam telur ni campur dengan garam je, so korang boleh letak cili ka, apa ka.. ikutlah...



Rendam terung tadi dalam telur yer..



Lepas tu teru letak dalam kuali yang berisi minyak panas. 

Macam dalam gambar... ala macam goreng telur dadar jer..



Siapp!!!...makan la sepuas-puasnya.. memang sedap tauu... 

Selamat mencuba..
Jangan lupa share..


Baca juga: