Monday, February 29, 2016

Resepi Roti John Sedap (SbS)

Ads By Google

Resepi Roti John Sedap | Menu fevret.. ROTI JOHN ... pasai apa nama roti john pun tak tahu la...maybe orang yang mula buat ni nama john kot... hihi... tapi saya buat versi kontot... guna roti untuk hot dog ja... hihi

Jom cuba..


Macam biasa, resepi disediakan di bawah Step by Step (SbS)...


Sumber : FB Adila Shafiai‎ 




Resepi Roti John Sedap http://banyakresepi.blogspot.com/


Bahan-bahan:

1. Roti utk hotdog

2. Inti 
(daging cincang, bawang besar dipotong dadu, cabai besar hiris halus, daun sup cincang, serbuk kari, blackpepper, garam, lada sulah)

*Daging tu nak masak dulu ke tak itu terpulang, Resepi ini daging belum dimasak.

3. Telur



Pukul telur & masukkan dalam inti tadi, kacau sebati



Panaskan non stick pan.

Letakkan sedikit bancuhan inti dan telur.

Ratakan ikut saiz roti.

Api kena kecik je untuk bagi daging masak betul betul..



Sapukan planta sikit kat roti..

Letakkan roti atas bancuhan telur tadi.

Tekan-tekan sikit roti supaya lekat kat bancuhan tadi.

Guna api sederhana.



Dah siap, letakkan sos dan mayonis.

Nak letak sayur pun ok.

Hirisan halus kobis, tomato, timun dan carrot.



Potong kecik-kecik..Senang nak makan.

Sedia untuk di ngapp!!

Selamat mencuba..
Jangan lupa share..


Baca juga: